Fb: Rowerowa strona Mateusza Ordy
Rok 2021
WYCIECZKI 2021
42. 01.11 Nowa Brzeźnica - Kleszczów - Wola Wiewiecka S
41. 03.10 Warszawa
40. 02.10 Opole - Brzeg
39. 27.09 Kędzierzyn-Koźle - Racibórz
38. 25.09 Kluczbork - Opole
37. 08.09 Częstochowa - Zawiercie
36. 22.08 Gliwice - Góra św. Anny - Częstochowa
35. 14.08 Łeba - Koszalin
34. 12.08 Kamień Pomorski - Szczecin
33. 09.08 Niechorze - Gryfice - Płoty - Resko - Niechorze
32. 07.08 Niechorze - Koszalin
31. 05.08 Niechorze - Świnoujście
30. 04.08 Szczecin - Siekierki (most) - Godków
29. 02.08 Niechorze - Mielno - Kołobrzeg
28. 25.07 Częstochowa - Kłobuck - Poraj - Rudniki - Częstochowa
27. 22.07 Nysa - Opole - Częstochowa
26. 21.07 Paczków - Kłodzko - Nysa
25. 19.07 Kluczbork - Częstochowa
24. 16.07 Dobryszyce - Kleszczów - Częstochowa
23. 15.07 Dąbrowa Górnicza - Sosnowiec - Dąbrowa Górnicza
22. 13.07 Częstochowa - Ostrów Wielkopolski
21. 11.07 Zawiercie - Koniecpol
20. 10.07 Częstochowa - Kielce
19. 06.07 Częstochowa - Łódź
18. 04.07 Dąbrowa Górnicza - Kraków
17. 02.07 Częstochowa - Chałupki
16. 30.06 Częstochowa - Mzurów - Trzebniów - Częstochowa S
15. 28.06 Częstochowa - Przedbórz - Radomsko S
14. 21.06 Piotrków Trybunalski - Kleszczów - Radomsko
13. 20.06 Częstochowa - Irządze - Lelów - Częstochowa S
12. 19.06 Częstochowa - Opole
11. 17.06 Zawiercie - Giebło - Częstochowa S
10. 15.06 Częstochowa - Piotrków Trybunalski
9. 09.06 Częstochowa - Katowice
8. 06.06 Lubliniec - Olesno - Praszka - Częstochowa
7. 05.06 Tarnowskie Góry - Toszek - Herby
6. 31.05 Wrocław
5. 30.05 Wrocław - Brzeg
4. 29.05 Zielona Góra - Wrocław
3. 15.05 Częstochowa - Przyrów - Częstochowa
2. 09.05 Zawiercie - Częstochowa
1. 01.05 Częstochowa - Żłobnica - Kleszczów - Wola Wiewiecka
Jeżdżę, bo lubię, sprawia mi to przyjemność. Na drugim miejscu jest: statystyka, czego dowodem jest brak wiedzy o przekroczonych barierach rowerowych typu 10.000km w danym roku, czy brak wiedzy o ilości gmin, przez które przejechałem (na razie). W 2013 roku zacząłem jeździć poza granicami miasta. Z czasem wyprawy stawały się co raz dalsze i niekiedy kilkudniowe. W 2015 roku zmieniłem podstawowy rower na Meridę przystosowaną głównie (ale nie tylko) do asfaltowych tras. Jeżdżę dalej i w 2017 roku z pewnością odwiedzę wiele nowych miejsc, a także powrócę do tych już znanych. W większości jeżdżę sam, ale niejednokrotnie wyjeżdżałem na większe trasy ze Znajomymi, a czasem nawet w większej grupie. Rower jest przede wszystkim dla mnie najlepszą formą transportu. Przez cały rok, w każdych warunkach pokonuje spore ilości kilometrów. Oprócz tego jest najlepszym sposobem na spędzanie wolnego czasu, a także dbanie o zdrowy tryb życia. Więcej o mnie.
Rok 2023 Rok 2022 Rok 2021 Rok 2020 Rok 2019 Rok 2018 Sezon 2017 Sezon 2016 Sezon 2015 Sezon 2014 Sezon 2013
Info
Ten blog rowerowy prowadzi matiz17 z miasta Częstochowa. Mam przejechane 222676.46 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 19.38 km/h.Jeżdżę, bo lubię, sprawia mi to przyjemność. Na drugim miejscu jest: statystyka, czego dowodem jest brak wiedzy o przekroczonych barierach rowerowych typu 10.000km w danym roku, czy brak wiedzy o ilości gmin, przez które przejechałem (na razie). W 2013 roku zacząłem jeździć poza granicami miasta. Z czasem wyprawy stawały się co raz dalsze i niekiedy kilkudniowe. W 2015 roku zmieniłem podstawowy rower na Meridę przystosowaną głównie (ale nie tylko) do asfaltowych tras. Jeżdżę dalej i w 2017 roku z pewnością odwiedzę wiele nowych miejsc, a także powrócę do tych już znanych. W większości jeżdżę sam, ale niejednokrotnie wyjeżdżałem na większe trasy ze Znajomymi, a czasem nawet w większej grupie. Rower jest przede wszystkim dla mnie najlepszą formą transportu. Przez cały rok, w każdych warunkach pokonuje spore ilości kilometrów. Oprócz tego jest najlepszym sposobem na spędzanie wolnego czasu, a także dbanie o zdrowy tryb życia. Więcej o mnie.
Rok 2023 Rok 2022 Rok 2021 Rok 2020 Rok 2019 Rok 2018 Sezon 2017 Sezon 2016 Sezon 2015 Sezon 2014 Sezon 2013
Moje rowery
REKORDY ROWEROWE
Max. dystans dzienny:
brak
Max. dystans roczny:
2016
Max. dystans miesięczny:
lipiec 2015
Max. prędkość na rowerze:
brak
Min. 300km na dzień:
2 razy
Min. 200km na dzień:
brak
Min. 150km na dzień:
brak
Min. 100km na dzień:
brak
Największy dystans solo:
brak
Najdłuższa czasowo jazda:
brak
Max. temperatura w czasie jazdy:
brak
Min. temperatura w czasie jazdy:
brak
Województwa odwiedzone na rowerze:
śląskie, małopolskie, łódzkie, opolskie, świętokrzyskie, zachodniopomorskie, dolnośląskie, wielkopolskie, pomorskie
Kraje odwiedzone na rowerze:
Polska, Niemcy
MOJE WYCIECZKI
-----Sezon 2020-----
1. Częstochowa - Kleszczów - Wola Wiewiecka
Wycieczki 2018 (min. 100km)
53. Częstochowa - Łódź GC 19. Piotrków Tryb. - Łódź - Częstochowa GC
Wycieczki 2017
20. 11.06 Wieluń 19. 09.06 Krzepice 18. 04.06 Tarnowskie Góry - Częstochowa przez Kielczę, Tworóg 17. 03.06 Tarnowskie Góry - Częstochowa (Chechło-Nakło, Zielona) 16. 02.06 Północne rubieże 15. 01.06 Zamek Bobolice 14. 28.05 Powiat gliwicki 13. 27.05 Bobolice 12. 21.05 Tarnowskie Góry - Częstochowa 11. 19.05 Kleszczów i Góra Kamieńsk 10. 14.05 Tarnowskie Góry - Częstochowa 9. 06.05 Górny Śląsk i Zagłębie 8. 01.05 Księstwo Siewierskie 7. 29.04 Wojaże po lublinieckim 6. 01.04 Mirów i Bobolice 5. 18.02 Dąbrowa Górnicza - Częstochowa 4. 08.01 Gdynia(100km) 3. 07.01 Gdańsk (80km) 2. 06.01 Gdynia (60km) 1. 05.01 Gdańsk (50km) Wycieczki 2016
60. Kraków (90 km) 59. Kleszczów (150 km) 58. Kraków - Częstochowa (170 km) 57. Kleszczów (150 km) 56. Kraków - Częstochowa (180 km) 55. Ziemia toszecko-gliwicka (220 km) 54. Częstochowa - Katowice - Częstochowa (200 km) 53. Kleszczów (140 km) 52. Częstochowa - Kraków - Częstochowa (300 km) 51. Żywiec - Częstochowa (180 km) 50. Kleszczów i Kraków (160 km) 49. Kraków - Częstochowa (210km) 48. Kleszczów i Góra Kamieńsk (190km) 47. Kraków - Częstochowa (230km) 46. Brzegi - Częstochowa (130km) 45. Chęciny i Kielce (100km) 44. Pińczów, Chęciny, Kielce (150km) 43. Częstochowa - Brzegi (170km) 42. 16.08 Ustronie Morskie (110km) 41. 14.08 Świnoujście, Bansin (150km) 40. 13.08 Kołobrzeg, Gąski (160km) 39. Wrocław - Częstochowa (210km) 38. Opole - Wrocław (180km) 37. 02.08 Złoty Potok, Bobolice (120km) 36. Kraków - Częstochowa (250km) 35. Multi Orbita 2016 (330km) 34. Bobolice (100km) 33. Próbna Orbita 2016 (130km) 32. Tarnowskie Góry (120km) 31. 06.07 Przed Orbitą (100km) 30. Kleszczów (100km) 29. Jędrzejów (210km) 28. 01.07 Żarki (100km) 27. Łódź - Częstochowa(200km) 26. Tworóg(120km) 25. Dobrodzień (130km) 24. Toszek (150km) 23. Kleszczów II (170km) 22. Kraków - Częstochowa (190km) 21. Kraków (190km) 20. Kraków i Tyniec (140km) 19. Częstochowa - Kraków (220km) 18. 05.06 Bobolice (100km) 17. 04.06 Tarnowskie Góry (130km) 16. 01.06 Bobolice (110km) 15. Kłobuck i Krzepice (100km) 14. Bobolice (100km) 13. Górny Śląsk - Zagłębie (180km) 12. Kleszczów (170km) 11. Bobolice (100km) 10. Jeleniak Mikuliny, Kalety (110km) 9. Dróżki asfaltowe (100km) 8. Dróżki asfaltowe (100km) 7. Mirów i Bobolice (100km) 6. Księstwo Siewierskie (100km) 5. Radomsko (100km) 4. Bobolice (120km) 3. Bobolice (110km) 2. Gliwice - Częstochowa (110km) 1. Ostrężnik (100km) Statystyka wycieczek 2016
Wszystkie trasy pozamiejskie
Wycieczki 2015
41. 24.10 Po Krakowie (130km) 40. 05.10 Działoszyn, Pajęczno, Radomsko (140km) 39. 04.10 Częstochowa - Kraków (150km) 38. 02.10 Mirów i Bobolice (100km) 37. 17.09 Kleszczów (200km) 36. 16.09 Gidle (120km) 35. 14.09 Katowice Zagłębie (180km) 34. 13.09 Asfaltowe drogi rowerowe (120km) 33. 29.08 Kraków - Częstochowa (180km) 32. 27.08 Brzegi - Częstochowa (140km) 31. 26.08 Częstochowa - Brzegi (140km) 30. 23.08 Częstochowa - Tarnowskie Góry - Częstochowa (120km) 29. 19.08 Częstochowa - Szczekociny - Częstochowa (120km) 28. 16.08 Uckeritz (60km) 27. 14.08 Uckeritz (70km) 26. 13.08 Zinnowitz (80km) 25. 12.08 Karsibór (60km) 24. 10.08 Międzyzdroje, Wisełka (90km) 23. 07.08 Dróżki rowerowe i Żarki (95km) 22. 04.08 Zawiercie TdP (130km) 21. 31.07 Wolbrom (180km) 20. 25/26.07 Mini Orbita 19. 24.07 Tour de Częstochowa (80km) 18. 21.07 Częstochowa - Kraków (180km) 17. 20.07 Mirów i Bobolice (100km) 16. 18.07 Próbna Mini Orbita (120km) 15. 16.07 Ogrodzieniec (160km) 14. 12.07 Asfaltowe drogi rowerowe i Żarki (130km) 13. 11.07 Koszęcin, Kalety (100km) 13. 04.07 Po Krakowie (95km) 12. 03.07 Kleszczów (130km) 11. 01.07 Radłów, Panki (130km) 10. 14.06 Bobolice, Niegowa, Lelów (120km) 9. 05.06 Przyrów, Lelów (130km) 8. 03.06 Częstochowa - Katowice - Częstochowa (180km) 7. 29.05 Krzepice (100km) 6. 25.05 Lubliniec (110km) 5. 16.05 Asfaltowe drogi rowerowe (120km) 4. 12.04 Częstochowa - Kraków (160km) 3. 11.04 Siewierz (85+25km) 2. 21.03 Bobolice (115km) 1. 03.01 Bobolice (110km) Wycieczki 2014
19. 11.11 Koszęcin 18. 31.10 Mirów i Bobolice 17. 18.09 Kalety i Zalew Zielona 16. 05.09 Ogrodzieniec 15. 31.08 Brzegi - Częstochowa 14. 30.08 Chęciny i Kielce 13. 29.08 Chęciny i Kielce 12. 28.08 Chęciny 11. 27.08 Częstochowa - Brzegi 10. 10.08 Bobolice 9. 28.07 Kołobrzeg 8. 24.07 Międzywodzie 7. 19/20.07 Decathlon Orbita 6. 16.07 Mirów i Bobolice 5. 29.06 Częstochowa - Kraków 4. 23.06 Szczekociny 3. 19.06 Tarnowskie Góry 2. 26.04 Mirów i Bobolice 1. 06.04 Częstochowa - Kraków (150km) Wycieczki 2013
1. 29.12 Góra Zborów 1. 13.09 Częstochowa - Kraków 1. 15.07 Mirów i Bobolice
Archiwum bloga
- 2024, Listopad20 - 0
- 2024, Październik31 - 0
- 2024, Wrzesień30 - 0
- 2024, Sierpień31 - 0
- 2024, Lipiec31 - 0
- 2024, Czerwiec30 - 0
- 2024, Maj31 - 0
- 2024, Kwiecień30 - 0
- 2024, Marzec31 - 0
- 2024, Luty30 - 0
- 2024, Styczeń31 - 0
- 2023, Grudzień31 - 0
- 2023, Listopad30 - 0
- 2023, Październik31 - 0
- 2023, Wrzesień31 - 0
- 2023, Sierpień31 - 0
- 2023, Lipiec31 - 0
- 2023, Czerwiec30 - 0
- 2023, Maj31 - 0
- 2023, Kwiecień31 - 0
- 2023, Marzec31 - 0
- 2023, Luty28 - 0
- 2023, Styczeń30 - 0
- 2022, Grudzień29 - 0
- 2022, Listopad30 - 0
- 2022, Październik31 - 0
- 2022, Wrzesień29 - 0
- 2022, Sierpień31 - 0
- 2022, Lipiec31 - 0
- 2022, Czerwiec31 - 0
- 2022, Maj31 - 0
- 2022, Kwiecień30 - 0
- 2022, Marzec31 - 0
- 2022, Luty23 - 0
- 2022, Styczeń30 - 0
- 2021, Grudzień30 - 0
- 2021, Listopad30 - 0
- 2021, Październik31 - 0
- 2021, Wrzesień30 - 0
- 2021, Sierpień30 - 0
- 2021, Lipiec31 - 0
- 2021, Czerwiec30 - 0
- 2021, Maj30 - 0
- 2021, Kwiecień26 - 0
- 2021, Marzec29 - 0
- 2021, Luty23 - 0
- 2021, Styczeń26 - 0
- 2020, Grudzień21 - 0
- 2020, Październik5 - 0
- 2020, Wrzesień4 - 0
- 2020, Sierpień2 - 0
- 2020, Lipiec25 - 0
- 2020, Czerwiec30 - 1
- 2020, Maj31 - 0
- 2020, Kwiecień27 - 4
- 2020, Marzec30 - 0
- 2020, Luty27 - 0
- 2020, Styczeń30 - 0
- 2019, Lipiec1 - 0
- 2019, Czerwiec3 - 0
- 2018, Listopad12 - 0
- 2018, Październik2 - 0
- 2018, Wrzesień1 - 0
- 2018, Lipiec2 - 0
- 2018, Kwiecień1 - 0
- 2018, Marzec4 - 0
- 2018, Luty9 - 0
- 2018, Styczeń1 - 0
- 2017, Grudzień31 - 0
- 2017, Listopad30 - 0
- 2017, Październik31 - 0
- 2017, Wrzesień30 - 0
- 2017, Sierpień30 - 2
- 2017, Lipiec32 - 0
- 2017, Czerwiec30 - 0
- 2017, Maj31 - 2
- 2017, Kwiecień30 - 0
- 2017, Marzec31 - 0
- 2017, Luty28 - 0
- 2017, Styczeń31 - 0
- 2016, Grudzień32 - 1
- 2016, Listopad30 - 2
- 2016, Październik31 - 0
- 2016, Wrzesień30 - 0
- 2016, Sierpień31 - 1
- 2016, Lipiec31 - 0
- 2016, Czerwiec31 - 12
- 2016, Maj31 - 1
- 2016, Kwiecień30 - 0
- 2016, Marzec31 - 2
- 2016, Luty29 - 3
- 2016, Styczeń31 - 2
- 2015, Grudzień31 - 3
- 2015, Listopad30 - 0
- 2015, Październik26 - 2
- 2015, Wrzesień30 - 0
- 2015, Sierpień31 - 0
- 2015, Lipiec33 - 3
- 2015, Czerwiec30 - 0
- 2015, Maj31 - 1
- 2015, Kwiecień30 - 2
- 2015, Marzec31 - 2
- 2015, Luty28 - 7
- 2015, Styczeń31 - 3
- 2014, Grudzień32 - 7
- 2014, Listopad30 - 13
- 2014, Październik31 - 7
- 2014, Wrzesień30 - 4
- 2014, Sierpień31 - 3
- 2014, Lipiec32 - 16
- 2014, Czerwiec30 - 3
- 2014, Maj32 - 1
- 2014, Kwiecień30 - 8
- 2014, Marzec31 - 5
- 2014, Luty28 - 1
- 2014, Styczeń31 - 14
- 2013, Grudzień31 - 26
- 2013, Listopad30 - 3
- 2013, Październik31 - 3
- 2013, Wrzesień30 - 14
- 2013, Sierpień31 - 1
- 2013, Lipiec31 - 2
- 2013, Czerwiec29 - 0
- 2013, Maj30 - 0
- 2013, Kwiecień30 - 0
- 2013, Marzec4 - 2
- 2013, Luty3 - 0
- 2013, Styczeń10 - 0
Wpisy archiwalne w kategorii
W części nową trasą
Dystans całkowity: | 6489.30 km (w terenie 16.50 km; 0.25%) |
Czas w ruchu: | 328:45 |
Średnia prędkość: | 19.74 km/h |
Maksymalna prędkość: | 66.19 km/h |
Suma podjazdów: | 6308 m |
Suma kalorii: | 20913 kcal |
Liczba aktywności: | 48 |
Średnio na aktywność: | 135.19 km i 6h 50m |
Więcej statystyk |
- DST 188.46km
- Teren 7.50km
- Czas 08:53
- VAVG 21.22km/h
- VMAX 63.90km/h
- Sprzęt Speeder
- Aktywność Jazda na rowerze
Górny Śląsk - Zagłębie 2017
Sobota, 6 maja 2017 | Komentarze 2
Zgodnie z planem po 9-tej ruszamy na tegoroczną wycieczkę Górny Śląsk - Zagłębie. Nie do końca wiedziałem jak się ubrać i założyłem ciepłą kurtkę, z którą pożegnałem się już w Nieradzie. Okazało się być dużo cieplej niż myślałem, jednak sporo wilgoci i komfort jak dla mnie na średnim poziomie. Sporo mgieł po drodze, szczególnie dało się to odczuć na odcinku Ligota Woźnicka - Woźniki. W Ożarowicach budowa autostrady nieco brudzi drogę, czego skutki odczuł szczególnie Damian nie biorąc na dzisiejszą jazdę błotników. W Piekarach Śląskich przerwa na małe zakupy. Do tego momentu warunki wilgoci naprawdę dawały mi się we znaki. Dalej jedziemy na Bytom, gdzie tylko zdjęcie na Rynku. Tu też początek jazdy ulicami z torowiskiem tramwajowym wbudowanym w jezdnie. Kolejnym miastem są Świętochłowice. Tu trasa wiodła głównie wzdłuż tramwaju. Pamiętane w części z zeszłego roku odcinki. W Chorzowie po Parku Śląskim, gdzie m.in. rowerostradą i obok Zoo. Dalej już w kierunku Katowic, gdzie tylko przez Rynek. Dalej lubianą ulicą z tramwajem i w kierunku Sosnowca nieco inaczej niż rok temu. Zmiana wyszła na dobre, a jechaliśmy praktycznie cały czas wzdłuż tramwaju, tyle, że raz był po naszej lewej, raz prawej, a raz po torowisku wbudowanym w jezdnie. W kierunku Sosnowca też mijamy też zbiornik wodny Morawa. Tu po drodze także dwa pałace, a przy jednym z nich robimy główną przerwę na naszej trasie. Dalej jeszcze jedziemy przez Park Środula i do Dąbrowy Górniczej. Na jednej z ulic nawet nieco dłuższy fragment ddr-ki z czerwonego asfaltu, co zrobiło pozytywne wrażenie. Oczywiście nie brakło ciągów pieszo-rowerowym oznaczonych w cały świat, kończących się na chodniku, czy takich na które nie wiadomo jak z nich zjechać. Obowiązkowym punktem była jazda wzdłuż zbiornika Kuźnica Warężyńska. Po przejechaniu zbiornika już standard. Do Siewierza trochę po asfalcie, a trochę rowerowym szutrowo-kamienistym skrótem. Jedziemy obok Zamku Królewskiego, potem przez Rynek i nową drogą rowerową jak wiedzie nasza trasa. Jeszcze jeden odcinek terenowy w kierunku Pińczyc i potem już sam asfalt. Jakiś podjazd po drodze w Glinianej Górze, dzięki którym podjazdy we Wrzosowej i Częstochowie "wydały się płaskie". Siły już brakowało z każdym kilometrem, a dodatkowo Słońce nie wyszło ani na moment co powodowało przynajmniej u mnie znużenie. Powoli też zaczynało się objawiać zmęczenie. Przejechaliśmy standardem obok zbiornika w Poraju, potem Jastrząb, przez Poczesną i w końcu Częstochowa. Zmęczenie było tak duże, że Jagiellońską jechałem już ostatkami sił. Zadowolenie jednak z wyprawy dość spore i pierwszy taki duży dystans kilometrowy w tym roku.Jak wspominałem wyżej trasa głównie wiodła po śladzie zeszłorocznej edycji z niewielkimi zmianami. Miasta, które odwiedziliśmy te same: Woźniki, Piekary Śląskie, Bytom, Świętochłowice, Chorzów, Katowice, Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza, Siewierz.
Pierwsze kilometry naszej trasy na Górny Śląsk - przed Nieradą
Widoki na pola widziane z drogi między Pakułami a Ligotą Woźnicką
Mglista droga w kierunku Woźnik
Na trasie przed Cynkowem
Na trasie gdzieś w okolicy Cynkowa
Leśny odcinek między leśniczówką Strąków a Zendkiem
Jazda przy budowanej autostradzie w Ożarowicach i niezbyt suchy asfalt
Rynek w Bytomiu
Na Rynku w Bytomiu
Jazda z Bytomia do Świętochłowic wzdłuż linii tramwajowej
Na odcinku między Bytomiem a Świętochłowicami - ukryty sygnalizator za nieprzezroczystym słupem
Tramwaj na jednej z ulic Górnego Śląska
Skrzyżowanie z torowiskiem tramwajowym wbudowanym w jezdnię może nie typowe tylko dla Śląska
Typowa jazda po śląskich ulicach
Kontraruch rowerowy w Chorzowie
Rowerostrada w Parku Śląskim I
W Parku Śląskim I
W Parku Śląskim II
Park Śląski i rowerostrada z czerwonego asfaltu II
Przejazdy rowerowe w Katowicach z automatyczną detekcją dla rowerzystów
Na fragmencie czerwonej drogi rowerowej w Katowicach (za mną wiadukt w ciągu DTŚ)
W Katowicach - trasa z zakazem wjazdu nie dotyczącym rowerów w kierunku Rynku
Na rynku w Katowicach
Tramwaje na Rynku w Katowicach
Wyjazd z Rynku w Katowicach
Droga rowerowa wzdłuż jezdni z wbudowanym torowiskiem tramwajowym prowadzącej do Sosnowca
Jedno z miast będące celem naszej dzisiejszej wycieczki
Fragment pasa rowerowego w Sosnowcu
Odpoczynek na przerwie w Sosnowcu
Rower na tle Kuźnicy Warężyńskiej w Dąbrowie Górniczej
Jazda wzdłuż zbiornika - Kuźnica Warężyńska
Ślad trasy: GPS: Górny Śląsk - Zagłębie 2017
Statystyki trasy: GÓRNY ŚLĄSK - ZAGŁĘBIE 2017
Poprzednie edycje: Górny Śląsk - Zagłębie 2016 | Katowice Zagłębie 2015
KM: 186,21 KM (z licznika)
KM w towarzystwie: 178,7 KM (96% trasy)
Wyjazd o: 09:21
Przyjazd o: 19:57
Całkowity czas jazdy: 8:45:43 (z licznika) (83% trasy w ciągłym ruchu)
Czas trasy: 10:36:19 (z GPS)
Średnia prędkość na całej trasie: 21,25 km/h (z licznika)
Maksymalna prędkość: 63,90km/h (z licznika) (na odcinku trasy: Koclin - Osiek)
Najwyższy punkt: 367 m.n.p.m. (Pińczyce) |
Jazda w terenie (drogi nie z asfaltu): 7,5 KM (4% trasy wiodła nie po drogach asfaltowych / betonowych)
Temperatura w chwili przyjazdu do domu: 12,7 C
Warunki pogodowe: pochmurno (mglisto na początkowym odcinku trasy), wilgotno, bez deszczu
Gminy:
Lp. | Gmina | Powiat | Rej. | Województwo |
1 |
Poczesna
|
częstochowski
|
SCZ
|
|
2 |
Starcza
|
częstochowski
|
SCZ
|
|
3
|
Woźniki
|
lubliniecki
|
SLU
|
|
4
|
Koziegłowy
|
myszkowski
|
SMY
|
|
5
|
Ożarowice
|
tarnogórski
|
STA
|
|
6
|
Bobrowniki
|
będziński
|
SBE
|
|
7
|
Piekary Śląskie
|
Piekary Śląskie
|
SPI
|
|
8
|
Bytom
|
Bytom
|
SY
|
|
9
|
Świętochłowice
|
Świętochłowice
|
SW
|
|
10
|
Chorzów
|
Chorzów
|
SH
|
|
11
|
Katowice
|
Katowice
|
SK
|
|
12
|
Sosnowiec
|
Sosnowiec
|
SO
|
|
13
|
Dąbrowa Górnicza
|
Dąbrowa Górnicza
|
SD
|
|
14
|
Siewierz
|
będziński
|
SBE
|
|
|
Koziegłowy
|
myszkowski
|
SMY
|
|
15
|
Poraj
|
myszkowski
|
SMY
|
|
16
|
Kamienica Polska
|
częstochowski
|
SCZ
|
|
|
Poczesna
|
częstochowski
|
SCZ
|
|
Miasta:
Lp. | Miasto |
1 |
Woźniki
|
2 |
Piekary Śląskie
|
3 |
Bytom
|
4
|
Świętochłowice
|
5
|
Chorzów
|
6
|
Katowice
|
7
|
Sosnowiec
|
8
|
Dąbrowa Górnicza
|
9
|
Siewierz
|
Kategoria ...>100km, ...>150km, 100km (na raz), 150km (na raz), A. ..>100, Częściowo w terenie, Poza Częstochową, W części nową trasą, W towarzystwie, W towarzystwie z Damianem
- DST 114.62km
- Czas 06:03
- VAVG 18.95km/h
- VMAX 32.73km/h
- Sprzęt Speeder
- Aktywność Jazda na rowerze
Wojaże po lublinieckim
Sobota, 29 kwietnia 2017 | Komentarze 0
Rano nie udało się wyjechać z Damianem do Staropola. Potem też plany jakiekolwiek tworzone w ciągu dnia uległy gruzom, więc postanowiłem sam bez uzależniania od nikogo zorganizować sobie wyjazd. Zebrałem się bardzo późno, bo dopiero po 15-stej kręciłem, ale co raz dłuższe kwietniowe dni na to już pozwalają. Zaplanowałem sobie trasę w kierunku na Zachód od Częstochowy. Najpierw najszybciej do Blachowni przez Kawodrzę, Przejazdową, Wyrazów i boczną ulicą do zbiorników, między którymi jadę i następnie kawałek lasem do drogi prowadzącej na Cisie. Zapachniało trochę lasem. Potem przejazd przez Cisie, potem już pojawiło się co raz więcej terenu. Praktycznie od tego momentu cały czas przez las wliczając w to zabite dechami i dalekie od cywilizacji wioski. Jedną z dróżek, którą wyczekiwałem była asfaltówka o długości ok. 2 kilometrów do samych Zborowskich. Zaraz za nią zaczęło padać, a po deszczu wyszło piękne Słońce i zrobiło się naprawdę przyjemnie. Jadę obok dość dużego stawu Wyrwidąb, a potem już skłaniam się ku powrotowi zataczając pętelkę. Jadę na Pawełki, tutaj więcej po asfalcie i przy pięknym słoneczku. Wreszcie jak trzeba, choć temperatura niska, komfort zachowany tylko dzięki zimowej kurtce. Tutaj miałem zamiar jechać w kierunku Szklarni, ale odbijam wedle drogowskazu w kierunku rezerwatu "Brzoza". Miało być 3,5 kilometra i tak było, ale w połowie droga zmieniła się w pożarówkę niedostępną dla samochodów. Tutaj bardzo spokojnie i w końcu dojeżdżam do pięknego zbiornika wodnego (staw Stara Brzoza) i natrafiam na drogowskaz z napisem "Pomnik przyrody". Chwila czasu na zdjęcia i w końcu jadę w tamtym kierunku. Udało się po drodze odnaleźć ładne zaciszne miejsce z kładką, która w połowie pod wodą. Wracam na trasę, ale niezbyt mi się widzi jechać bardziej po kamieniach i zawracam na trasę w kierunku wioski Lubockie. Tak się złożyło, że widzę ponownie tabliczkę "Pomnik przyrody", która była niewidoczna jak jechałem w odwrotnym kierunku i postanowiłem zobaczyć to miejsce. Ładne rododendrony i wieża widokowa, choć tak naprawdę nie wiedziałem czy to już wszystko. Na więcej ochoty nie było, bo zerwał się jakiś wiatr, a i niezbyt był pomysł gdziekolwiek jechać, tak więc nawrotka i na Lubockie. Tylko teren, trochę jazdy po kamieniach, obok mnie miejscami podmokły las, sama natura. Trochę pośpiesznie, bo już się robi późno. W końcu wyjeżdżam z rezerwatu "Brzoza" i natrafiam na równiutki asfalt. Jadę przez Ostrów i na Taninę. Trochę lasami, trochę wioskami, ale już w większości po asfalcie. Po drodze kilka ładnych widoczków, jakieś podmyte pole i w końcu Liswarta, która zrobiła na mnie dziś duże wrażenie, dalej już przez Łęg i do miejsca, w którym zamykam pętle, od tego miejsca taką samą trasą tylko już bez zbędnych przerw. Trochę po terenie, a potem przez Jezioro i od tej miejscowości tylko po asfalcie, za wyjątkiem kawałka terenowego przy zbiornikach Blachownia. Na dojeździe do domu już zapada zmrok. Trasa dzisiejsza liczyła prawie 90 kilometrów, siły jednak jeszcze nie te, choć może to między innymi z powodu temperatury. Nieco zmęczony wróciłem.Dziś też była jazda popołudniu - po mieście przez Zacisze do Centrum i powrót przez M. Cassino oraz późnym wieczorem przez M. Cassino, przejechać się Alejami i potem wzdłuż tramwaju, z zahaczeniem o Raków i do KFC na przekąskę. W sumie zebrała się ponad setka kilometrów.
Po bokach leśnej drogi często dziś było widać wodę
Podtopione lasy
Widoki z leśnych dróżek
Skutki kwietniowego śniegu
Pomnik przyrody
Podtopiony mostek
Rower widziany z wieży widokowej
Podtopione lasy
Miejscami po asfalcie
Rzeka Liswarta
Kategoria Częściowo w terenie, Samotnie, W części nową trasą, A. ..>100
- DST 111.36km
- Czas 05:11
- VAVG 21.48km/h
- VMAX 61.94km/h
- Sprzęt Speeder
- Aktywność Jazda na rowerze
Po mieście i Koszęcin
Poniedziałek, 10 kwietnia 2017 | Komentarze 0
Dzisiaj sporo jeżdżenia za sprawą tego, że dzień potoczył się nieco inaczej niż planowałem. Popołudniu na PKP spotkać się ze Znajomym w obie strony przez Zacisze i św. Kazimierza. Dzisiaj cieplutko i dało radę wrócić w samej koszuli.Po 14:30 wyprawa do Koszęcina. Nieco zmodyfikowałem plany tak by ta jazda mogła się odbyć. Zaplanowałem trasę i pojechałem: Brzeziny, Sobuczyna, Nierada, Łysiec, Starcza, Rudnik Mały, Pakuły, Kamieńskie Młyny, Kamienica, Babienica, Psary, Piasek, Strzebiń, Koszęcin, Boronów, Dębowa Góra, Leśniaki, Konopiska, Wygoda, Dźbów i Częstochowa. Coś tam jeszcze po drodze było, ale może później uzupełnię. Do Koszęcina mocno pod wiatr, który momentami naprawdę dawał się we znaki. Sporo ładnych widoków po drodze i w części dla mnie nowa trasa. Od Koszęcina wielka ulga z powodu jazdy "z wiatrem" i na pierwszym zjeździe osiągam prędkość prawie 62km/h. Potem trochę jazdy po równym asfalcie między lasem i od Boronowa po mniej równym, ale również trasa cieszy. Druga część trasy znacznie szybciej. Nawet na wahadłach na Dźbowie udało się naprawdę krótko stać (ledwo zdążyłem zjeść kawałek piernika). Pod koniec na głodzie. Kamerka zdaje egzamin, znakomite filmiki wyszły. Słoneczko bardzo pozytywnie nastraja.
Po krótkiej wizycie w domu na Jasnogórską przez M. Cassino i Centrum, a stamtąd na Skrzetuskiego również taką samą trasą. Powrót po zmroku przez Sabinowską.
Po 21-wszej na Północ przez Centrum i wzdłuż tramwaju i tam spotkanie pod M1. Odjazd spod bloków na Północy i powrót rekreacyjno-wycieczkową trasą przez Michałowskiego, Al. Wyzwolenia, okrężnie przez Obrońców Westerplatte, przez Centrum, Kazimierza i Zacisze. Powrót na 23-cią. Temperaturka całkiem komfortowa nawet pod wieczór. Setka w dniu dzisiejszym przebita.
Kategoria ...>100km, A. ..>100, Poza Częstochową, Samotnie, W części nową trasą
- DST 55.17km
- Czas 02:50
- VAVG 19.47km/h
- VMAX 36.25km/h
- Sprzęt Speeder
- Aktywność Jazda na rowerze
Po mieście i Rędziny
Piątek, 24 marca 2017 | Komentarze 0
Rano na Plac Pamięci Narodowej, a stamtąd najkrócej do domu. Popołudniu na PKP i na Bardowskiego. Przejaśnienia wpłynęły na jazdę pozytywnie jednak dzień chłodny. Na 16-stą na Plac Pamięci Narodowej, a po niecałych dwóch godzinkach w zapadającym zmroku do Rędzin przez Warszawską i Rędzińską. W Rędzinach koło Kościoła i kawałek po bocznych asfaltach. Padło, że trafiłem nad zalew. Zaznałem też jakiś niecały kilometr nieplanowanego terenu. Powrót analogiczną trasą. Na końcówce już lekko zmarznięty i wycieńczony, ale taka jazda była jak najbardziej zasadna. Kategoria A. 50-100, Częściowo w terenie, Poza Częstochową, Samotnie, W części nową trasą
- DST 105.61km
- Czas 07:21
- VAVG 14.37km/h
- VMAX 34.89km/h
- Sprzęt Speeder
- Aktywność Jazda na rowerze
Gdańsk, Sopot, Gdynia i po Gdańsku
Niedziela, 8 stycznia 2017 | Komentarze 0
Dzisiaj postanowiłem wybrać się w kierunku Sopotu i pojeździć jak najwięcej wzdłuż linii brzegowej skoro w mieście drogi rowerowe pokryte śniegiem. Słoneczko zachęciło do jazdy jednak kilka kresek na minusie utrzymuje się cały czas. Do plaży dojechałem sobie jedną z najkrótszych dróg wzdłuż Al. Hallera włączając się na nadmorską ścieżkę na rondzie rowerowym. Kawałek po nadmorskiej dróżce oczywiście nie trzeba wspominać, że zaśnieżonej i dalej już po plaży do samego Sopotu zjeżdżając jedynie na dróżkę w miejscu, gdzie wpada Potok Oliwski do Morza. W jednym miejscu gdzie droga rowerowa odbija na moment nieco od brzegu morza musiałem wspomóc się mapką, gdzie zaznaczone są szlaki rowerowe by dobrze pojechać, co już nie wspomnę, że nie wiem czy jechałem częścią chodnikową czy rowerową. Potem już dalej na plażę i tak aż do ujścia rzeki Sweliny. Dojechałem do strumyku, po czym zawróciłem i do drogi na Gdynię. Rozmyślałem czy jechać aż do Gdyni, ale skoro już tu jestem to warto się przemóc i nie zakończyć na Sopocie, który obiecałem sobie na powrocie bardziej zwiedzić. Tutaj miłe zaskoczenie w postaci kawałka pasa rowerowego, po czym dalej dw468 aż do momentu jednokierunkowej drogi rowerowej niestety pokrytej jak wiadomo śniegiem. Oznakowanie jednak cieszy, więc nią pojechałem, ale potem jezdnią i zjeżdżam na ul. Stryjską, gdzie kawałek jeżdżonymi już wcześniej pasami rowerowymi. Dalej już jezdniami, bo dróżki zaśnieżone z wyjątkiem jednej koło hipermarketu Auchan gdzie zadbali o odśnieżenie. Z powodu jednak, że DDR-ka prowadziła gdzieś, gdzie nie wiem czy bym dojechał to zjeżdżam na jezdnię i kawałek po ruchliwej dw468 by się dostać do ul. Świętojańskiej. Dość mocno już zaczynam odczuwać chłód, ale niezbyt się chce szukać miejsca do ogrzania i tracić czas. Tu już nią jadę, po czym odbijam już poprawnie na Obrońców Wybrzeża i dalej kontrapasem rowerowym na ul. 3 Maja. Stamtąd na Molo Południowe, gdzie udało się zobaczyć statek i potem powrót znów na Świętojańską, a ponieważ myślałem o jakimś powrocie bliżej Morza to odbijam w jego kierunku i trafiam na deptak wyposażony w DDR-kę niestety również pokrytą śniegiem. Jadę nią kawałek jednak wyprowadza w miejsce gdzie dalej trzebaby skorzystać ze schodów, a dalej plaża bardzo wąska (przynajmniej na początku) więc zawracam i postanowiłem wrócić na Świętojańską. Po małym zabłądzeniu jadę już na Gdańsk kawałek ruchliwą, a potem tak samo jak przyjechałem i DW468 do momentu, gdzie według oznakowania jedzie się drogą serwisową, a dalej jednokierunkową drogą rowerową. Po jej przejechaniu niestety na drugą stronę i po zaśnieżonej infrastrukturze z powodu zakazów. Dotelepałem się tak do stacji paliw. Tu już powoli zapada zmrok, a ja robię pół godzinną przerwę na stacji paliw by napić się kawy i uzupełnić cukry. Trzeba jechać dalej i z początku małe zabłądzenie, ale odnajduję drogę i jadę tą samą drogą co jak zjechałem z plaży. Tutaj już cel odwiedzić Sopot i poszukać jakiś ciekawych miejsc. Trafiam na kontraruch w jednym miejscu, przejechałem ul. Kościuszki, przejechałem się tunelem, trochę pobłądziłem w celu znalezienia rynku (który koniec końców okazał się jakimś bazarem), dotarłem na Ergo Arenę zobaczyć ją z oddali i w końcu główny punkt czyli okolice mola. Piękne ozdoby i urok Sopotu dał mi się we znaki, ale na ul. Boh. M. Cassino nie wjeżdżałem, bo groziło to wysoką karą grzywny. Tu gdzie jeździłem natomiast to w lato bym nie wjechał. Wjechałem jeszcze na moment na molo i plażę, po czym już drogą wzdłuż wybrzeża nawet dość sprawnie jak na te warunki przejechałem do Gdańska. Tu już do Al. Jana Pawła II i do kwatery na herbatkę. Dość spory dystans się udało wykręcić.Wieczorem dalej pojeździć. Z początku spróbować trochę po mieście. Jadę w okolice stadionu Energa, po czym trochę ciemięgi wzdłuż Marynarki Polskiej i do Al. Zwycięstwa, którą kontynuowałem ciemięgę. Tu postanowiłem jeszcze raz przejechać się pasem rowerowo-autobusowym, po czym wróciłem jednokierunkową ulicą z której zrobili wlot w drogę rowerową. Dobre rozwiązanie, ale niestety w dzisiejszych warunkach wylądowałem w zaspie. Dalej do Wita Stwosza gdzie odnajduję wreszcie zadedykowane rowerzystom rozwiązanie jak wjechać na pasy rowerowe. Udało się zobaczyć sierżanty rowerowe w miejscu braku pasów rowerowych, które wcześniej pokryte były śniegiem. Tu jadę po czym z ciekawości odbijam na Al. Grunwaldzkiej, z której postanowiłem zjechać z powodu telepania i znów Wita Stwosza, dalej już do Al. Jana Pawła II, którą dojeżdżam najpierw na ciepłe jedzenie. Po posiłku na plażę. Wyszedłem na molo Brzeźno, gdzie odrobina nastrojowości, a potem pojeździć wzdłuż plaży i wrócić nadmorskim szlakiem. Zaliczyłem pierwszą od dawna glebę na lodzie, ale wiedziałem, że lecę tylko nie dowierzałem, że to taki lód. Strat na szczęście żadnych ani otarć więc nieco ostrożniej kontynuowałem jazdę. Dobrze się jeździ wzdłuż Morza. Czas jednak goni i wracam do kwatery przez drogę z pasami rowerowymi i później już sprawnie jezdniami z uwagi na spokojniejsze o tej porze drogi.
bez sakw
(sprawdzić)
Rower na plaży w Sopocie z widokiem na molo
Odśnieżony kawałek infrastruktury rowerowej w Gdyni
Statek w Gdyni
Z widokiem na port w Gdyni
W kierunku Sopotu. Na jednokierunkowej drodze rowerowej w Gdyni.
Ozdoby w Sopocie I
Ozdoby w Sopocie II
Ozdoby w Sopocie III
Ozdoby w Sopocie IV
Kategoria ...>100km, A. ..>100, Po innych województwach, Poza Częstochową, Samotnie, tylko Merida, W części nową trasą
- DST 66.45km
- Czas 05:17
- VAVG 12.58km/h
- VMAX 26.03km/h
- Sprzęt Speeder
- Aktywność Jazda na rowerze
Gdańsk
Sobota, 7 stycznia 2017 | Komentarze 0
Dziś już nie chciało się do Gdyni. Tak naprawdę to niezbyt w ogóle chciało się jeździć widząc za oknem cały czas niezmienną ilość śniegu, jednak nie ruszyć się nie wypada. Postanowiłem pojeździć po mieście, jednak z naciskiem na jazdę nad Morzem. Najpierw jednak spróbować jazdy po mieście i jadę w kierunku Al. Grunwaldzkiej, a dalej udało się odnaleźć pas rowerowo-autobusowy na ul. Dmowskiego. Potem już przez Jana Pawła II i nad Morze. Tutaj w kierunku Jelitkowa ddr wzdłuż Morza, z kolei powrót po plaży, po której całkiem w porządku się jedzie, z resztą nie ma nic lepszego niż jazda przy Morzu. Powrót przez Al. Jana Pawła II i najkrócej.Drugi wyjazd już po zapadnięciu zmroku również w granicach miasta. Pojechałem ponownie przez Hallera i Al. Zwycięstwa w kierunku Śródmieścia i tak by pojechać pasami rowerowymi na Rajskiej. O tym, że rzucało na dojeździe "do" nie mam co pisać. Tutaj główną ulicą w Centrum i na moment nad Mołtawę, która zamarzła. Będąc w Śródmieściu dopadły mnie kolejne opady śniegu. Dalej już powrót i podobną trasą, pasami rowerowymi na Wita Stwosza i przez Kołobrzeską kierując się nad Morze. Kilkakrotnie grzązłem na ddr-ce, czy też chodniku, reszta po drogach razem z autami co niezbyt cieszyło. Do tego padający śnieg. Nad Morze sił nie było dojechać i wróciłem do kwatery.
Trzeci wyjazd już z zamiarem nad Morze. Tu znów przez Al. Jana Pawła II z uwagi na to, że to najlepsza droga i na plażę. Doznałem bardzo pozytywnego zaskoczenia - plaża pokryta śniegiem i jedzie się prawie jak po asfalcie. Do tego spokojne Morze, a więc bezwietrznie. Coś wspaniałego. Przejechałem się do ujścia rzeki i z powrotem z przerwą na telefon. Cudowne uczucie, jednak chłodno. Powrót kawałek ddr-ką wzdłuż Morza i mniej uczęszczaną drogą przez park i dalej w kierunku KFC i czegoś ciepłego do jedzenia. Zjadłem i identyczną trasą wróciłem do kwatery. sprawdzić)
Zaśnieżone szprychy i widok na morze
Przy Molo w Brzeźnie
Zamarznięta Mołtawa i w tle Żuraw Gdański
Kategoria ...>50 km, A. 50-100, Po innych województwach, Poza Częstochową, Samotnie, tylko Merida, W części nową trasą
- DST 83.52km
- Czas 06:09
- VAVG 13.58km/h
- VMAX 36.88km/h
- Sprzęt Speeder
- Aktywność Jazda na rowerze
Gdańsk, Sopot, Gdynia
Piątek, 6 stycznia 2017 | Komentarze 0
Dzisiaj nieco lepsze warunki pozwoliły wyruszyć do Gdyni. Wspominając o lepszych warunkach mam na myśli mniejszy wiatr, bo temperatura nadal na minusie, a szlaki zaśnieżone. Śnieg jeszcze do południa padał, ale na szczęście w chwili mojego wyjazdu ustało. Zebrałem się dość późno, ale w końcu udało się pojechać w kierunku Morza. Jezdniami jeszcze jazda w porządku, jednak by dojechać nad morze to ciężej, bo po śniegu. Na szczęście pługi pracowały więc po odgarniętym śniegu, bo inaczej o jeździe nie byłoby nawet mowy. Krótko mówiąc: zbrzydł mi śnieg, szczególnie mając na myśli pobyt w Gdańsku. Nad Morzem pozytywne zaskoczenie. Molo otwarte i mnóstwo spacerowiczów na plaży. Postanowiłem więc wyjść na plażę licząc się z tym, że poprowadzę rower nad sam brzeg Morza, jednak po zamarzniętym piasku i wydeptanym śniegu dało się normalnie jechać. Zaliczyłem więc bardzo udaną jazdę z przerwą na zrobienie pamiątkowego zdjęcia. Początkowo pojechałem jednak nie w tym kierunku co trzeba, a przy takich temperaturach, których na szczęście nie były tak bardzo odczuwalne trzeba było wrócić na szlak we właściwym kierunku. Ponownie więc do mola w Brzeźnie, a tu jeszcze spotyka mnie krótkotrwała śnieżyca. Po chwili jednak wynagrodzony zostałem Słońcem. Mogłem jechać plażą, jednak wybrałem drogę rowerową czy miejscami chodnik (bo lepiej odśnieżony, a w niektórych miejscach nie widać było jak biegnie ddr). Dało radę jechać po w miarę ubitym śniegu, jednak taka jazda bardziej męczy i jest wolniejsza. Nie było sensu wydziwiać skoro są takie warunki tylko jechać. Z powodu słoneczka wyjechałem jeszcze na chwilę na plażę i dotarłem do miejsca gdzie do Morza wpływa Potok Oliwski. Tu więc nawrotka i powrót na drogę rowerową. Dojechałem szybko do Sopotu i tu zaczęły się ograniczenia prędkości na DDR "10km/h - ścieżka rekreacyjna". Do tego pojawiły się również inne znaki na tej DDR-ce, której nawierzchni nawet nie widziałem. Głównie chodzi o pieszych w sezonie letnim, których podobno tu ogromne ilości. Teoretycznie przestrzegałem, ale też jakoś dużo więcej się nie dało pojechać. Docieram do mola w Sopocie - najdłuższego drewnianego molo i tu zaliczam spacer. Widać zatokę, do tego ładne zimowe widoki, m.in. zwisające sople. Wyziębiłem się nieco, a do Gdyni jeszcze kawałek drogi. Pamiętam kilka osób, które zatrzymywały mnie specjalnie prosząc o zrobienie sobie zdjęcia roweru. Tak bardzo oblodzonego ja także go nigdy nie widziałem. Pojechałem dalej i po kawałku droga rowerowa wyprowadziła mnie w miejsce gdzie musiałem przedostać się schodami do góry (niestety wnieść rower). Tak pokazywał drogowskaz rowerowy. Może gdyby nie było mi tak zimno, a cel jeszcze odległy to bym zawrócił, ale wnoszę rower spiesząc szybko do Gdyni, bo zmrok również szybciej w zimowe dni zapada. Wszedłem, wszystko pokryte śniegiem, widać jedynie znaki pionowe. Po niedługim czasie docieram do drogi wojewódzkiej 468 i zgodnie z zamierzeniem miałem nią dojechać do Gdyni. Kawałek jadę jezdnią niestety ruchliwą, ale wolałem to niż telepanie się po śniegu na bodajże ciągu pieszo-rowerowym. W międzyczasie wyprzedził mnie trolejbus! Spore zaskoczenie. Zjeżdżam na jednokierunkową drogę rowerową wzdłuż Al. Zwycięstwa w Gdyni. W dodatku poprawnie oznaczoną znakami z obu stron ze znakami dedykowanymi rowerzystom. Takie rozwiązanie dla pełnej jasności widzi mi się na ul. Warszawskiej w Częstochowie. Nawierzchni na tej ddr-ce nie było widać i telepie, do tego sporo ludzi chodzących nią, ale sam fakt jazdy taką jednokierunkową drogą rowerową cieszył. Po kawałku się skończyła, a ja zjeżdżam na jezdnię i kontynuuję jazdę razem z samochodami. Jest ruch, ale szukać zaśnieżonych dróg rowerowych sensu nie było. Na jednym ze skrzyżowań widząc pas rowerowy skręcam w lewo i docieram do również ciekawego miejsca (ul. Stryjska), gdzie też coś jednokierunkowego dla rowerów powstało. Dotarłem też na ul. Lotników, gdzie obowiązuje kontraruch. Przejechałem się nim dla zasady bo to boczna, zaśnieżona droga. Wracam na właściwy kierunek, wszystko niestety zaśnieżone i nawet zjazd z takiej ddr-ki jednokierunkowej na pas rowerowy kosztował mnie spadnięciem z krawężnika, nie mówiąc o tym, że wcześniej chcąc zjechać z pasa na ddr musiałem pokonać konkretną zaspę w której oczywiście utknąłem. Wracam na asfalt i kontynuując jazdę po przejezdnej DW468 docieram do Centrum Gdyni i jadę ul. Świętojańską, czyli główną ulicę w Centrum po której oczywiście kursują trolejbusy. Do tego ładnie jest przyozdobiona na święta. Kieruję się na ul. 3 Maja, na którą wjeżdżam od strony Obrońców Wybrzeża. Dla aut jest to ślepa uliczka, jednak dla rowerów kończąca się kontrapasem rowerowym. Chciałem się tędy przejechać. Kontrapas niby zwyczajny, ale przy skrzyżowaniu z ul. 10 Lutego ustawili trójkomorowy sygnalizator rowerowy z pętlą indukcyjną wyłapującą rowerzystę. Potem jeszcze pojeździłem po okolicy (jedną ulicą nawet omylnie jadąc kawałek centralnie pod prąd o czym skapnąłem się przed skrzyżowaniem przed którym nie stała sygnalizacja) i skierowałem się na Świętojańską, a potem jak pokazują drogowskazy w kierunku Gdańska. Nie było już sił szukać plaży czy podjeżdżać nad Morze w Gdyni. Powrót zrobiłem podobną z początku trasą ze względu na zapadający zmrok. Zjeżdżam na stację napić się kawy i przede wszystkim ogrzać. Jazda w temperaturze w okolicy -7 stopni C do najprzyjemniejszych nie należy. Po powrocie na trasę dość sprawnie pokonuję kilka kilometrów po jezdni (po prawej była jakaś ddr-ka, ale kompletnie zawalona śniegiem), jednak zjeżdżam na jednokierunkową drogę rowerową która tym razem zaczyna się od jazdy drogą serwisową. Trochę przemęczyłem się znów po śniegu i niestety później czekała mnie zmiana strony i jazda ciągiem pieszo-rowerowym z powodu zakazu ruchu na jezdni (dziwne, bo w drugą stronę nie widziałem). Nie ma znaczenia jakim ciągiem jechałem czy segregowanym czy nie, bo tylko miejscami odśnieżone, a ciężko było nawet przejechać przejazdem rowerowym, gdy odśnieżyli tylko przejście dla pieszych. Kolejnym newralgicznym miejscem był wiadukt nad torami na którym widnieje informacja o ograniczonej szerokości i pierwszeństwie pieszych. Wolałem wycofać i zawrócić wiedząc, że tędy nie przejadę grzęznąć w śniegu. Wracam na jezdnię i jadę - tak właśnie: jadę. W Sopocie udało si ominąć sporą część ruchliwej dw468 alternatywną drogą na którą zjeżdżam przypadkiem. Tu odkrywam jakąś ddr-kę dwukierunkową zaczynającą się na jezdni i kilka ulic z kontraruchem. Sensu nimi jechać nie było tak samo jak ddr-ką która się ciągnęła wzdłuż tej drogi. Dalej ponownie dw468 i nią już do samego Gdańska. Z tego co pamiętam jakiś zakaz po drodze też się trafił, ale już całkowicie opadłem z sił na szukanie cokolwiek nadającego się do jazdy. Do Gdańska wjechałem od strony Parku Oliwskiego i przez Wita Stwosza, gdzie zostaję przez jednego z kierowców zaatakowany, bo "od czego mam chodnik". Docieram wiaduktem w ciągu Al. Żołnierzy Wyklętych jadąc już jezdnią i na wyczucie, ale bez problemów docieram do kwatery. Zadowolenie z wyprawy mogłoby być większe, jednak warunków się nie wybiera.Drugi wyjazd miał miejsce przed 20-stą. Skoro jestem w Gdańsku wypada pojeździć i tym razem przez Al. Hallera początkowo po zaśnieżonej ddr-ce. Chciałem, ale znów skończyło się na denerwowaniu się z powodu powolnej jazdy. Potem już Al. Grunwaldzką i do lokalu na pizzę. Po pysznym posiłku jechałem dalej telepiąc się po drodze rowerowej, ale zostałem zaliczony jako 23 rowerzysta który przejechał tędy dzisiaj. Dalej już przez pasy rowerowe na ul. Wita Stwosza i w kierunku Morza. Przejechałem się kawałek plażą, po czym wróciłem w to samo miejsce i po DDR wzdłuż Morza. Jakoś się przejechało i na nowym odcinku drogi trafiłem na rondo rowerowe opatrzone w znaki "Ustąp pierwszeństwa". Taka ciekawostka z Gdańska. Jadę w kierunku Nowego Portu jezdnią w warunkach absolutnego chłodu, bo na liczniku pojawiło się -10 stopni C. Pewnie gdyby warunki były lepsze pojechałbym zobaczyć latarnię morską, ale widząc zawaloną śniegiem drogę odpuściłem. Pojechałem (nie wiem czy dobrze wjechałem, ale inaczej się chyba nie dało) kontrapasem na drodze krajowej 91, prawie zupełnie pustej, ale z tramwajem. Jedna z nielicznych ulic w Gdańsku z wyznaczonym kontrapasem. Przejechałem się nim po czym kolejnym kontrapasem i powrót, który chciałem zrobić szybko ze względu na wychłodzenie identyczną trasą, a dalej ulicą przez Brzeźno i w końcu Al. Jana Pawła II. Na samej końcówce ucina mi się GPS, czego niezbyt lubię.
sprawdzić
(sprawdzić jeszcze z tym co napisałem 6.01 bedąc w GD)
Rower w śnieżnej szacie na plaży w Gdańsku
Zabytkowa Latarnia Morska w Sopocie
Jednokierunkowa droga rowerowa w Gdyni
W drugą stronę opatrzona znakami zakazu wjazdu dla rowerów
Oczekując na zielone światło na kontrapasie rowerowym
Z serii: nie ma się czym chwalić. Szerokość na wiadukcie jest ograniczona.
W Gdańsku wiele głównych ulic oprócz wybudowanych dróg rowerowych wzdłuż nich ma dopuszczony ruch rowerów po chodniku
Ozdoby na jednej z głównych ulic Gdańska
Kategoria Rekordy i ważne wydarzenia, ...>50 km, A. 50-100, Po innych województwach, Poza Częstochową, Samotnie, tylko Merida, W części nową trasą
- DST 52.59km
- Czas 04:58
- VAVG 10.59km/h
- VMAX 24.43km/h
- Temperatura -4.0°C
- Sprzęt Speeder
- Aktywność Jazda na rowerze
Gdańsk Śródmieście, Park Oliwski, wzdłuż linii brzegowej
Czwartek, 5 stycznia 2017 | Komentarze 0
Po nocnych, dość obfitych opadach śniegu dziś jazda w kompletnie zimowych warunkach. Ilości śniegu które się pojawiły prawie, że całkowicie uniemożliwiły jazdę rowerem szczególnie po drogach rowerowych. Tym bardziej źle, bo takich warunków w zimę nie pamiętam bym kiedyś przeżył, a na śnieg jeżdżąc w Częstochowie nie narzekałem, a wręcz mi go brakowało. Stało się przewrotnie i dostałem śnieg w Gdańsku. Najpierw nad Morze dotarłem przez pasy rowerowe w Al. Jana Pawła II, po którym w większości nie jechałem. Nosiłem się dzisiaj z zamiarem dojechania do Gdyni, jednak po przyjeździe nad Bałtyk uznałem, że to bezsensowne męczyć się w tak silnym wietrze, tak ujemnej temperaturze (na licznik wskoczył minus) i po bardzo zaśnieżonych szlach wzdłuż linii brzegowej. Na jednym z zejść wyszedłem na moment na plażę ujrzeć wzburzone Morze i przejechałem się dosłownie kawałek po DDR wzdłuż linii brzegowej i postanowiłem pojechać do miasta. Tu pojechałem w kierunku Śródmieścia m.in. przez Al. Grunwaldzką i Al. Zwycięstwa po drogach rowerowych (których oczywiście widać nie było) męcząc się po śniegu. Zaśnieżone całkowicie, a średnia prędkość z wczoraj okazała się być jednak dobra w porównaniu do jazdy dzisiejszej. W końcu dojechałem do Śródmieścia i tu przejechać się przez główną ul. Długi Targ. Zobaczyłem Ratusz i Fontannę Neptuna, a potem podjechałem nad Mołtawę i gdański Żuraw. Zbieg okoliczności sprawił, że znalazłem się na głównej stronie Gdańska jako rowerzysta radzący sobie w pierwszym dniu zimy, a podpisano film "Jak Gdańszczanie radzą sobie na śniegu" (do obejrzenia tutaj: http://www.gdansk.pl/wiadomosci/ZOBACZ-jak-gdansz... Tu powoli zaczyna już zapadać zmrok, a do tego ręce już kostniały. To nie lato, pora więc wracać. I tak trochę po jezdniach ze względu na ośnieżenie, a potem już wzdłuż drogi S89, wzdłuż której podobno jechałem po drodze rowerowej. Po rozeznaniu terenu dotarłem w końcu do okolic Tunelu pod Martwą Wisłą i tu wyszedłem na przystanek. Po około kwadransie oczekiwania w końcu przyjechał specjalnie wyposażony autobus do przewozu rowerów, oczywiście z rowerem jechałem jedyny. Przejechałem się Tunelem pod Martwą Wisłą, którym dzięki braku drobnych pieniędzy pojechałem za darmo, jednak uważam, że pobieranie opłat od rowerzystów za przejazd tunelem w sytuacji gdy nie mają innego wyjścia to lekka przesada. Inną kwestią jest fakt, że w lato tylko 8 rowerzystów zmieści się do autobusu, a pozostali muszą czekać. Wysiadam w kompletnie zaśnieżonym miejscu niedaleko stadionu Energa Gdańsk i odnajdując jakoś drogę rowerową kieruję się na kwaterę jadąc po zaśnieżonych bocznych drogach i drogach rowerowych które czasem widać tylko na znakach pionowych. Jechałem m.in. po ulicy z zakazem wjazdu który "nie dotyczy rowerów" - kontraruch. Takich ulic w Gdańsku jest ogrom. W końcu udało się dotrzeć do kwatery i się ogrzać po dość męczącej jeździe. Zrobiłem niewiele ponad 30 kilometrów, a zmęczenie ogromne.Drugi wyjazd nastąpił o 19-stej. Pojechałem w kierunku ul. Wita Stwosza na której wyznaczone są pasy rowerowe. Jedynie po nich było sens tu jeździć, choć i one zawalone śniegiem. Niestety więcej jedzie się po jezdni, ale chociaż nie grzązłem w zaspach tak jak to miało miejsce na ddr-kach m.in. na wiadukcie w ciągu Al. Żołnierzy Wyklętych. Wiadukt ładny, ale by go przejechać musiałem nadłożyć sporo sił. W końcu po jeszcze pokonaniu kilku zasp docieram na ul. Wita Stwosza. Zastosowano tu dość ciekawe rozwiązanie: rozdzielenie ruchu samochodów i rowerzystów przy skrzyżowaniach (tu jeśli wjechałem jednak to na własne życzenie grzązłem w zaspie, a miejsce poznałem chyba lepiej dzięki mapom Google) oraz sygnalizacje wyposażone są także w mały sygnalizator trójkomorowy dedykowany rowerzystom, który zapala się nieco wcześniej (podobno aż 6 sekund) niż zielone dla samochodów. Jadąc tą ulicą spotkała mnie zamieć śnieżna, a więc kolejna porcja śniegu. Po przejechaniu tej ulicy zjechałem na chodnik z dopuszczonym ruchem rowerów i znalazłem się nieco przypadkiem w rejonie Parku Oliwskiego, który przyciągnął mnie z daleka swoim wystrojem. Od razu skojarzyłem, że to w tym właśnie miejscu jest wiele pięknych ozdób świątecznych w Gdańsku. Tu zakaz rowerów, a więc przeszedłem się chwilę po Parku. Po zwiedzaniu pojechałem w końcu w kierunku Morza głównie ulicami nadającymi się w jakiś sposób do jazdy, w każdym razie jako tako się jechało. Nieskuteczne były próby zjeżdżania na drogi rowerowe. W końcu dotarłem nad Morze w okolicy Jelitkowa i przejechałem się wzdłuż linii brzegowej do Mola w Brzeźnie. Mimo bardzo trudnych warunków i zasp pokonywanych szczególnie na wyjściach na plażę (tam nawiewało znad Morza) był to najlepszy kawałek drogi z prostego względu - jechałem wzdłuż Morza. Znów po przerwie w zamieci śnieżnej zaatakowała następna. Po dojechaniu do mola w Brzeźnie, odbijam już na Al. Jana Pawła II i dalej najkrótszą trasą. Warunki bardzo ciężkie i średnia przyjemność z jazdy szczególnie, że zima tu przyszła dopiero dzisiaj, jednak w jakiś sposób pocieszał sam fakt jeżdżenia nad morzem i zbierane wspomnienia. Średnia prędkość z trasy wieczornej to niewiele ponad 10km/h. Z dzisiejszego dnia jednak zapamiętam najbardziej wiatr i zamiecie śnieżne.
Taką pogodę miałem w pierwszym dniu nad Morzem. Wietrzenie i śnieżnie.
Fontanna Neptuna i ozdoby świąteczne na głównej ulicy w Gdańsku
Tutaj podobno jest jakaś droga rowerowa (w kierunku Tunelu pod Martwą Wisłą)
Tu gdzie stoi rower jest przestrzeń dla rowerzystów oddzielona od ruchu samochodów (tuż przed skrzyżowaniem)
Rower tonie w śniegu i zaspach śnieżnych
Ozdoby w Parku Oliwskim I
Ozdoby w Parku Oliwskim II
Ozdoby w Parku Oliwskim III
Rower na zaśnieżonej drodze rowerowej wzdłuż linii brzegowej
Kategoria ...>50 km, A. 50-100, Po innych województwach, Poza Częstochową, Samotnie, tylko Merida, W części nową trasą
- DST 25.58km
- Czas 01:45
- VAVG 14.62km/h
- VMAX 29.66km/h
- Temperatura 1.0°C
- Sprzęt Speeder
- Aktywność Jazda na rowerze
Przyjazd do Gdańska i molo Brzeźno
Środa, 4 stycznia 2017 | Komentarze 0
Przyjazd do Gdańska.Na 20:30 zameldowałem się w Gdańsku Głównym. Po skręceniu kierownicy i ogarnięciu bagaży czas pojechać w kierunku kwatery. Z powodu, że nie było opóźnienia to postanowiłem pojechać nieco dłuższym wariantem trasy mimo dość sporego obciążenia pleców swoim bagażem. Podczas tej jazdy przeżyłem warunki wiatrowe, w jakich do tej pory nie przyszło mi jeździć. Na drogach rowerowych (którymi w większości wiodła trasa) lekki śnieg, który nie utrudniał jazdy. Obawiałem się w trakcie drogi do Gdańska czy jazda ddr-kami będzie w ogóle możliwa, ale dało się jechać. Jazda nie należała do tych najbardziej komfortowych jednak kierowała mną radość z jazdy po Gdańsku. Mimo wszystko do kwatery dojechałem ze średnią 14,5km/h.? Taką ciekawostką, którą spotkałem na DDR wzdłuż Al. Zwycięstwa były rzadko się spotyka były małe, symboliczne linie rozdzielające pasy ruchu dla rowerów. Parę kilometrów dalej na gdańskim Wrzeszczu spotkałem licznik zliczający liczbę rowerzystów w ciągu dnia i roku. Z początku chyba mnie nie policzyło, więc musiałem wrócić i przejechać jeszcze raz bo taka jazda musiała się liczyć. Oprócz tego oczywiście czerwone przejazdy rowerowe i podpórki przy większości ruchliwszych skrzyżowań, które tam są normą.
Po rozładowaniu bagaży w kwaterze mimo już późnej pory i niekorzystnych warunków postanowiłem jeszcze pojechać i zobaczyć dzisiaj Morze Bałtyckie. I tak dotarłem tam ddr-kami i w końcu dojechałem do pasów rowerowych w Al. Jana Pawła II. Oddali je tu do użytku niespełna jakiś czas temu. Dla tych co nie mają życzenia jechać obok innych samochodów na chodniku dopuszczony jest ruch rowerów. Oczywiście droga w kierunku Morza to była również walka z wiatrem momentami tak silnym, że aż strach jechać po jezdni. Nie wspomnę już o tym, że wcześniej w Al. Rzeczypospolitej jadąc ciągiem pieszo-rowerowym dosłownie wiatr zawrócił mnie w drugą stronę (wszystko było pod kontrolą). Po przejechaniu pasami rowerowymi dalej przez Park i w końcu zobaczyłem Morze w Gdańsku. Niebywałe i niezapomniane uczucie, w większości zalana plaża i ogromny wiatr. Po lewej stronie światełka, a było to molo w Sopocie. Przejechałem się jeszcze dosłownie kawałek DDR-ką wzdłuż Morza, lecz po kawałku drogi wybrałem się w drogę powrotną. Powrót już nieco bardziej z wiatrem, ale to nie oznaczało, że był dużo szybszy. Spadło też trochę śniegu. Zahaczyłem jeszcze po drodze o restaurację by zjeść coś ciepłego. Powrót do kwatery kilkanaście minut po północy. Tak zleciał mi pierwszy wieczór w Gdańsku.
Rozpoczynamy przygodę - na DDR wzdłuż ul. 3 Maja w Gdańsku
Kategoria A. 0-30, Po innych województwach, Poza Częstochową, Samotnie, Tam (z rowerem), tylko Merida, W części nową trasą
- DST 86.42km
- Czas 04:38
- VAVG 18.65km/h
- VMAX 50.45km/h
- Sprzęt Speeder
- Aktywność Jazda na rowerze
Rozpoczęcie sezonu. Szlak ku źródłom i Złoty Potok.
Niedziela, 1 stycznia 2017 | Komentarze 0
Dzisiaj rozpoczęcie nowego sezonu rowerowego. Ciężko było wstać, ale udało się dojechać na zbiórkę o 10:00 pod skansenem. Wiedziałem, że planuję na dziś jazdę, a skoro pojawiła się propozycja to postanowiłem skorzystać, w dodatku w ostatnich dwóch latach jeździłem w pierwszy dzień roku dopiero po zapadnięciu zmroku. Na miejscu była Daria i Rafał oraz dojechał Marcin i Mirek. Już z początku usłyszałem, że jedziemy głównie asfaltem i w kierunku Lusławic. Pojechaliśmy w grupie 5-osobowej koło Guardiana, przez Kusięta, Turów, Bukowno (tu nieznanym asfaltem, bardzo malowniczą drogą) i terenowym szlakiem do Czepurki, a dalej Piasek, główną do Janowa i Złoty Potok, gdzie zatrzymujemy się u Rumcajsa na ciepłą herbatkę. W drodze „do” w ogóle nie czułem zmęczenia tylko cieszyłem się z przyjemności jazdy przy pełnym słoneczku. Na powrocie szlakiem ku źródłom który o tej porze również ma swój urok, dalej już asfaltem przez Siedlec i Krasawę do Zrębic i tu odbijamy na czerwony rowerowy by nie jechać główną. Trochę terenu, ale niezbyt pośpieszne tempo dało mi szansę przejechać bezproblemowo, potem już koło elektrowni w Turowie, przez Kusięta i koło Guardiana. Na końcu już na większym wymęczeniu i przyznam, że samemu tak daleko by mi się nie chciało. W lato dużo krótsze dni, ale ten udało się w pełni wykorzystać, powrót do domu na dużo przed zmrokiem. Bardzo dobrze rozpoczęty sezon. Tak naprawdę pierwsze kilometry tego roku nastąpiły już o 1-wszej w nocy. Wybrałem się na Plac Biegańskiego i trochę pokręciłem po Centrum. Na Placu sporo szkła, wielu ludzi wracających z Sylwestra i lekki mróz. Kategoria ...>50 km, A. 50-100, Częściowo w terenie, Poza Częstochową, Samotnie, tylko Merida, W części nową trasą, W towarzystwie